בנמל מופעל כיום הציוד החדשני ביותר לטיפול במכולות, הכולל עגורני גשר בעלי כושר הרמה של 40 טון, עגורני שער, מלגזות כבדות ובינוניות, גוררים ועוד. נמל אשדוד כולל שני שוברי גלים המגוננים על מפרץ המים העמוקים: שובר גלים עיקרי באורך 3,350 מ'; וקיר ים משני בגב הרוח, באורך 900 מ'. רוחב ערוץ הכניסה אל הנמל 300 מ' ועומקו 16 מ'. מעגל הסיבוב בנמל עצמו קוטרו 450 מ', ועומקו 15.5 מ'. לנמל תשעה רציפים תפעוליים (כולל מסוף ייעודי לתפזורות) באורך כולל של 3.5 ק"מ, ולהם מתווספים שלושה רציפי נמל איתן באורך 1.7 ק"מ. הנמל ערוך לטיפול במכולות, מטעני נפח (פחם, מינרלים ותבואה), מטעני אוניות גלנוע (RORO - Roll-on-Roll-off) ומטען כללי.

שינוע מכולות בנמל



בנמל איתן הותקנה תשתית טכנולוגית מתקדמת לניהול כולל של מסוף המכולות, המבוססת על מערכת (TOS (Terminal Operation System. במערכת, הפועלת בכ-80 מסופים בעולם, הושקעו כ-6 מיליון דולר והיא מבצעת בקרה בזמן אמת, מנהלת את הפריקה והטעינה, מפקחת על קצב העבודה, מזהה ופותרת בעיות, והופכת את שרשרת הטעינה והפריקה למהירה ויעילה ביותר.
על מנת לשפר את הקשר עם לקוחות הנמל, הוטמעה בו מערכת ERP חדשנית לניהול ובקרת התהליכים התפעוליים, הלוגיסטיים והפיננסיים. לצד מערכות ה-TOS וה-ERP, מופעלות מערכות חדשניות נוספות לניהול תנועת המטענים והאוניות (GPS), מיפוי ותיעוד התשתיות (GIS), חיוב (Billing), מינהלה וארגון, ניתוח מידע וקבלת החלטות, תחזוקה ועוד. 

אוניית מכולה ברציף


ההון האנושי - הנכס המרכזי של הנמל
עובדי נמל אשדוד הם הנכס המרכזי של החברה, והיא רואה בהם שותפים מלאים לדרך החדשה וליישום הרפורמה. לאור הרחבת הפעילות, הנהלת הנמל משקיעה בקליטת כוח האדם ובהכשרתו. מאז יציאת הרפורמה לדרך, נוספו כ-200 עובדים הזוכים להכשרה נרחבת, הכוללת שימוש בציוד טכנולוגי מתקדם.