פעילות בעבר: בתחילת דרכה בנתה החברה, בעזרת כספי השילומים מגרמניה, אוניות סוחר במעמס של כ-3,000 טון עבור "צים", ובהמשך בנתה בשנות ה-70 ארבע אוניות מכולה. 
אוניות סוחר: בשנת 2007, עם התעוררות שוק הספנות, חזרה החברה לבנות אוניות מטען כללי. חברות גרמניות הזמינו סדרת אוניות באורך 90 מ', מעמס של 4,500 טון ומהירות 12 קשר, שהראשונה בהן תסופק במהלך 2008. לצורכי הבנייה שופץ מבדוק הבנייה, המאפשר היום השקת אוניות במעמס של 10,000 טון. גוררות: בשנים האחרונות נבנו חמש גוררות מדגמים שונים בעבור רשות הנמלים וחברת החשמל, המשמשות להכנסת אוניות לנמל ולמשימות כיבוי אש, חילוץ והצלה. לגוררות כושר דחיפה של 55-20 טון ומשקל 600-100 טון. 
ספינות שירות: מאז ההפרטה נבנו שש ספינות שירות בעלות כושר גרר של 3 טון ומהירות 12-10 קשר. בעבר בנתה החברה ספינות שירות נוספות, המשמשות בנמלי חיפה, אשדוד, אילת, נמל הפחם בחדרה ונמל קצא"א באשקלון.
דוברות: מאז ההפרטה נבנתה דוברה נגררת אחת עבור מפעלי ים המלח. בעבר בנתה החברה כמה דוברות נגררות בעלות כושר הנעה עצמי.
מבדוקים: לפני ההפרטה בנתה החברה שלושה מבדוקים צפים בעלי כושר הרמה של 20 אלף טון. האחרון שבהם, המכונה "לווייתן", בגודל 220X45 מ', נותר במספנה לשימוש עצמי עד לאחרונה. בשנת 2006 נבנה מבדוק חדש לשימוש המספנה, בעל יכולת הרמה של 5,000 טון אשר יורחב בעתיד ל-8,000 טון. בשנת 2007 נבנה מבדוק צף בן 4,500 טון עבור מדינה זרה.
פרויקטים שונים: חברת מספנות ישראל מנצלת את יכולותיה, את מתקניה ואת ניסיונה המקצועי לביצוע פרויקטים תעשייתים גדולים, בעיקר לענף הנמלים: עגורני ענק לספינות מכולה מסוג פנמקס ופוסט-פנמקס, מתקני נמל וציוד טעינה ופריקה, ציוד לשינוע ולפריקה של פחם, אשלג ופוספטים, מכלים גדולים עמידים בלחץ למתקני התפלה ועוד.