עם תום תקופת העליות הגדולות מאירופה לאחר מלחמת העולם השנייה, שינתה צים את ייעודן של חלק מאוניותיה והפכה אותן לאוניות נוסעים מסחריות, שהפליגו בשנים הראשונות ברחבי הים התיכון. בשנת 1953 הרחיבה החברה את יעדיה, עם הפלגת הבכורה של האונייה "ירושלים" לניו-יורק. במהלך שנות ה-50 המשיכה צים לפתח את נתיביה הימיים וביצעה מעל שש הפלגות טרנס-אטלנטיות בשנה. בשנת 1959 כבשה החברה יעד נוסף עם כניסתה לשוק הפלגות הנופש ("קרוז") באיים הקריביים. 

בכל העולם היו שנות ה-50 וה-60 "תור הזהב" של אוניות הנוסעים הגדולות. נמל חיפה שקק פעילות ואוניות הנוסעים הלבנות והמפורסמות של החברה - "ישראל", "ציון", "ירושלים", "תיאודור הרצל" ואחרות - היו למשאת נפש ומסמליה האהובים של המדינה. שיאה של התקופה היה באונייה המפוארת והענקית לתקופתה, "שלום".