נתח השוק של תחום ההובלה במכולות ממשיך לצמוח ולהוביל את הענף. קיבולת האוניות ממשיכה לגדול, וכיום מיוצרות אוניות המובילות למעלה מ-12 אלף TEU.

ענף בניית אוניות המשא, שסבל משפל משנת 2001 ואילך, התאושש וחזר לצמיחה. בשנת 2003 הוזמנו אוניות בהיקף מצטבר של שני מיליון TEU, רובן בגודל מעל 3,000 TEU, ובשנת 2004 כבר הגיע היקף ההזמנות ליותר מ-3 מיליון TEU. בשנת 2007 עמד צבר ההזמנות העולמי על 1,103 אוניות מכולה ו-4.27 מיליון TEU. העלייה הניכרת בבביקוש לא הורידה את מחירי האוניות, עקב עליית מחירי חומרי הגלם, בעיקר פלדה ועץ. מחיר אנייה צובר בגודל Panamax היה ב-2003 כ-25 מיליון דולר, ב-2004 כ-35 מיליון ובשנת 2007 הגיע עד 50 מיליון דולר! העלייה בביקוש השפיעה גם על דמי החכירה, שנעו ב-2007 בין 65 אלף דולר ליום בקווי האוקיינוס השקט ל-85 אלף דולר בקווים אטלנטיים.
בשנים האחרונות נבנות מרבית האוניות במזרח הרחוק. דרום קוריאה ויפן מובילות בתחום זה, אך עם המשך הצמיחה בכלכלה ובספנות הסינית, צפויה סין לכבוש בעשור הקרוב את המקום הראשון. לאחרונה מתחילה גם וייטנאם להתבסס בשוק זה.

אוניות ומכוניות
תחום ההובלה הימית הצומח ביותר הוא הובלת מכוניות באוניות "גלנוע" (RORO - roll-on/roll off). האונייה הראשונה שנבנתה במיוחד למטרה זו הושקה ביפן ב-1973 והובילה 4,200 כלי רכב. ב-2007 הושק דור חדש של אוניות גלנוע עם Faust השבדית, LCTC - Large Car Truck Carrier המובילה עד 8,000 מכוניות ב-13 סיפונים. נוסף לכ-600 אוניות גלנוע פעילות יש כיום הזמנות ל-300 נוספות - כ-60% מצבר ההזמנות העולמי!