נראה כי בשנים הקרובות תימשך הצמיחה בענף ההובלה הימית, וכי על אף הכמות העצומה של אוניות חדשות שיושקו, מחירי החכירה ומחירי בניית האוניות ימשיכו לשמור על רמה גבוהה. ב-2007 הושקעו כ-180 מיליארד דולר בבניית אוניות, כמעט פי עשרה מאשר בשנות ה-90! מכון המחקר Clarkson צופה גידול של 6.6% במעמס הכולל של הצי העולמי בכל סוגי האוניות, ושל 14.8% בצי אוניות המכולה, לעומת גידול של 3.1% בכל סוגי המטענים ושל 11.2% במטענים המובלים במכולות (2007).

בעיית הצפיפות בנמלים תמשיך להשפיע על מחירי ההובלה, וכך גם חוסר האיזון בתנועת הסחר בין מזרח למערב, הגורם לניצול נמוך של נפח ההובלה. ב-2007 נראה כי הצמיחה בשוק אוניות המכולה נעצרת, בין השאר בגלל בעיות בכלכלת ארה"ב. ענף ההובלה בצובר יבש ממשיך להתחזק ואילו שוק המכליות שומר על יציבות.