מגבלות רוחב ועומק בתעלת סואץ ובתעלת פנמה יוצרות בעיות לוגיסטיות בהובלה הימית, ואינן מאפשרות למכליות העל ולאוניות מכולות וצובר מהדור החדש לעבור דרכן. עומקה הרדוד של תעלת סואץ, מאפשר מעבר אוניות שגודלן עד 130 אלף DWT בלבד (Suezmax). מכליות גדולות יותר נאלצות לפרוק כמחצית ממטענן לפני המעבר ולהזרימו בצינורות לצד השני של התעלה לטעינה חוזרת. אוניות מסוג VLCC יכולות לעבור בתעלה רק בעודן ריקות.

אוניית צים עוברת בתעלת פנמה

בשנת 2006 הושלמה העמקת התעלה וגדל מאוד נפח האוניות שיכולות לעבור בה. בשלב הראשון הועמקה התעלה מ-18.9 ל-20.1 מ', כדי לאפשר מעבר לאוניות שגודלן עד 230 אלף DWT. כמו כן נבדקת האפשרות להעמקת התעלה ל-22 מ', כדי לאפשר מעבר אוניות ענק בגודל 400 אלף DWT.

גם פנמה מרחיבה את התעלה שלה, בעלות של 5.22 מיליארד דולר. ההרחבה תכלול בניית מערכת מעברים שלישית שתאפשר מעבר אוניות ארוכות יותר, אוניות מכולה עד 12 אלף TEU, ואוניות צובר Suezmax בגודל Capesize.